01.04.2011
Kotkatori ja ikkunasomistuskampanja Meripäiville
Tulevilla Meripäivillä, 28.-31.7.2011 halutaan edistää myös kotkalaisten yritysten mahdollisuutta osallistua tapahtumaan ja hyödyntää tapahtuman tuomaa potentiaalia oman yritystoiminnan markkinoinnissa.
Kotkan Matkailutoimisto, Kotkan Kauppatie ry ja Kotkan Yrittäjät yhdessä kulttuuriasiainkeskuksen kanssa toteuttavat matkailun, vapaa-ajan, hyvinvoinnin, kalastuksen, käsitöiden ym. kotkalaisten yritysten Kotkatorin, ”messualueen” Kotkan kauppatorille jo viimevuonna toteutetun saunamaailman yhteyteen.
Ajatuksena on markkinoida Kotkaa meripäiväyleisölle myös ympärivuotisena kohteena, onhan täällä huikea tarjonta, mutta muualla Kotka tunnetaan lähinnä kesäkaupunkina ja yleensä mieleen tulee Meripäivät.
Saunamaailman toteuttaa Parttia Oy, kaupungin matkailutoimisto ja alueen matkailuyrittäjät asettuvat yhdeksi kokonaisuudeksi samaan esittelytelttaan.
Eri alojen pienyrittäjiä toivotaan mukaan sankoin joukoin, onhan meripäivien aikana helppo tavoittaa kymmeniä tuhansia mahdollisia uusia asiakkaita, jotka palaavat kaupunkiin mahdollisesti lomailemaan tai tekemään ostoksia.
Merikaupunki Kotkan näyteikkunat kohentuvat opiskelijatyönä Samaan teemaan liittyen kulttuuriasiainkeskus järjestää Kotkansaaren ja Karhulan keskustan pk-yrittäjille suunnattua meripäivähenkisen näyteikkunakampanjan tulevaksi kesäksi Kauppatien kanssa. Varsinaisen somistustyön tekee designer-stylistiksi Kymenlaakson ammattikorkeakoulun muotoilun koulutusohjelmassa Kouvolassa opiskeleva kotkalainen Anne-Christine Hjelt.
Talkoissa on mukana myös kaupunkilehti Ankkuri. Aiheen ympärille tulee myös ”Paras Meripäiväikkuna” – kilpailu ja yleisöäänestys. Voittajat julkistetaan ja palkitaan Kotkatorilla la 30.7.
Kotkan Meripäivät järjestetään 28.-31.7.2011.
http://www.meripaivat.com